Bedrijven met een maatschappelijke missie presteren structureel beter

Bedrijven met een maatschappelijke missie of ‘purpose’ presteren structureel beter. Op alle fronten. Bevlogen medewerkers, loyale klanten, meer omzet, meer winst en een dijk van een reputatie.

Veel ‘gewone’ bedrijven zouden dan ook graag meer vanuit een duidelijke inspirerende ‘missie’ willen werken. En met de grote uitdagingen waar we als maatschappij voor staan is het ook nodig dat bedrijven deze handschoen oppakken; zij kunnen namelijk, veel meer dan de politiek dat kan, snel échte impact realiseren op maatschappelijke thema’s.

Helaas lukt het slechts weinigen om die transitie te maken. Van ‘doorsnee’ naar ‘missie-gedreven’ gaat niet zomaar. Er is vaak te weinig kennis, te weinig ervaring en te weinig tijd om geloofwaardig de verbeterde versie van het bedrijf neer te zetten.

Dit ‘Mission Readiness®’ assessment is bedoeld om snel vast te kunnen stellen of er voldoende bouwstenen in een bedrijf aanwezig zijn om succesvol de transitie naar een missie-gedreven organisatie te kunnen maken.